Schadelijke stoffen in babymatras van koudschuim of traagschuim

Wieg- of ledikantmatrasjes die niet van natuurlijke materialen zijn gemaakt, ademen een aanzienlijke hoeveelheid schadelijke stoffen (VOC’s, volatile organic compounds) uit. Duidelijk is ook dat de concentratie van deze schadelijke stoffen 2,5 cm boven het matras veel hoger is dan midden in de kamer. De meeste baby’s slapen zo’n 12-14 uur per dag en ademen deze schadelijke stoffen dus in. Dit blijkt voor het eerst duidelijk uit nieuw onderzoek door de universiteit van Texas.  lees verder

Bijenwas als alternatief voor plastic folie

Verpak brood, kaas, groenten en ander voedsel of dek er een kom mee af! Met de herbruikbare, natuurlijke Bee’s wrap heb je geen plastic folie of plastic zakjes meer nodig. Je gebruikt de warmte van je handen om de Bee’s wrap in model te vormen. De Bee’s wrap koelt binnen een paar seconden af en blijft dan gesloten. Je kunt er zelfs voedsel mee invriezen.  lees verder

Bouw een dinosaurus van natuurlijke materialen

Deze mooie sets ecologische bouwstenen in verschillende vormen zijn een feest om mee te spelen. Bouw samen een echt kasteel, maak dinosaurussen of een supersnelle dominobaan! De verbeelding en creativiteit van je kind worden ontdekt en gestimuleerd.  lees verder

BIOBU kinderservies van bamboe

Dit bamboe kinderservies is net zo vrolijk en licht als kunststof of melamine, maar duurzaam, milieuvriendelijk en zonder schadelijke stoffen. Ekobo focust op eco-design voor in huis en werkt rechtstreeks samen met kleine werkplaatsen waar de producten worden gemaakt.  lees verder

Riess Pannen. Prachtig groen koken.

Oostenrijkse nostalgische duurzaamheid! Mooie pannen zorgen voor extra plezier bij het koken. Riess pannen en ovenschalen, gemaakt door een eeuwenoud familiebedrijf in Oostenrijk, zijn geemailleerd in vrolijke kleurtjes. Het resultaat is een pan met een glad, niet poreus oppervlak en zuiver voedsel met een pure smaak.  lees verder

Wasbare zwemluiers, leuker en fijner!

Dat zwemt toch veel lekkerder! Zwemmen met je kleintje is natuurlijk super leuk, maar wij vragen ons altijd af hoe lekker zou zo'n dikke wegwerpluier zitten bij een kindje? Terwijl er gewoon dunne, wasbare zwemluiers bestaan!  lees verder

Nieuw! De Kid Kanteen babyfles van Klean Kanteen

De nieuwe rvs babyfles van Klean Kanteen is een praktisch, milieuvriendelijk alternatief voor plastic babyflessen. Met de apart verkrijgbare lekdichte dop maak je er een drinkbeker van, waardoor de fles ook de hele basisschooltijd mee gaat. Alleen door de Kid Kanteen kwijt te raken, kom je er vanaf!  lees verder

Nieuw! Glazen babyflessen van het Franse designmerk Cloud